• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Hamilton rettentő erős idővel nyitott az élen Kínában Räikkönen előtt

Forma-1 Hírek - Hamilton rettentő erős idővel nyitott az élen Kínában Räikkönen előtt

Készült: 2018.április.13 16:22 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Hamilton rettentő erős idővel nyitott az élen Kínában Räikkönen előtt
Lewis Hamilton a lágy gumin egy rettentő erősnek tűnő köridővel nyitott az ultralágyas Kimi Räikkönen, és a Ferrari előtt a 2018-as Kínai Nagydíjon Sanghajban.
A mezőny száraz, de hűvös, és szeles körülmények között kezdhette meg a munkát délelőtt Sanghajban. Közvetlen a zöld jelzés előtt 18°C volt a levegő hőmérséklete, míg a pálya hőmérői 19°C-ot mutattak. A versenyzők nem vártak sokat, és páran azonnal a zöld jelzéskor kihajtottak a pályára. A sort stílusosan a Bahreinben az első pontjait megszerző Alfa Romeo Sauber nyitotta.

Pár perc elteltével az első idő is megszületett, ami Stroll nevéhez fűződött az egyelőre csak szenvedő Williams volánja mögött: 1:42.648. Majdnem 10 perccel később Alonso volt a következő, aki feliratkozott a listára a lágy gumikkal, egy sokkal gyorsabb körrel a neve mellett a McLarennel: 1:38.765.

Alonso sokáig nem élvezhette az első helyet, mert jött Räikkönen a közepes abroncsokkal, aki egy abszolút legjobb idővel köszönt be: 1.37.651. A Ferrari szokásához híven a leglassabb gumin kezdte meg az adatok gyűjtését. Vandoorne a csapattársával ellentétben a ultralágy gumikkal hajtott az első 30 percben. A McLaren gyakorta tesztel más programok szerint, hogy könnyebb legyen meghozni számukra a döntést a beállításokkal. A belga ideje akkor csak a harmadik helyre volt elég: 1:39.776.

Ezek már azok a percek voltak, amikor a mezőny egyértelműen aktívvá vált, és magasabb fokozatra kapcsoltak a versenyzők, többek között Verstappen és Ricciardo is a Red Bullal a közepes gumikon. Ezzel szemben a Mercedesnél a lágyon gurították az első gyors köröket, így nem okozhatott nagy meglepetést Hamilton gyorsabb köre, miközben Vettel is a sárga oldalfalú keverékre váltott, és igen hamar megérkezett a két Mercedes közé.

Az első nagy roham valamivel több, mint 50 perccel a leintés előtt ért véget, aminek az élén Hamilton állt 0,2 másodperces előnnyel a finn csapattársa előtt, majd jött a két Red Bull a közepes keverékkel. Rajtuk kívül az akkori TOP-10-ből még Räikkönen és Ocon futotta meg a legjobb idejét a Pirelli közepes gumiján.

A beállítások módosítása után Alonso tért vissza először a kínai aszfaltcsíkra, rajta az autóján az ultralágy szettel. Már az első körén felugrott az 5. helyre, de ez nem okozott nagy meglepetést ezen a gumin. Röviddel ezután azonban Pérez közepes abroncson ment 6. helye már inkább volt elismerésreméltó a Force Indiával.

A Mercedes a folytatásban sem vett vissza, és a lágy gumin újabb gyors köröket teljesítettek. Hamilton egy abszolút legjobb idővel jelezte, hogy a W09 Sanghajban is nagyon erős lehet, miközben a csepergő esőben a két Mercedes közé Ricciardo ment be, 30 perccel a leintés előtt. A Red Bullon azonban már az ultralágy gumik voltak fent. Verstappen első gyors köre már nem volt ennyire sikeres. A holland az utolsó kanyarban hibázott, és meglátogatta a kavicságyat, de ki tudott evickélni onnan. Nem sok híja volt annak, hogy ott ragadjon. A következő köre már jobb volt, amivel közvetlen a csapattársa mögé érkezett meg, minimális hátránnyal, így az abroncsa, és az autója nem sérült a kicsúszással. 20 percen belül voltunk, amikor Räikkönen az ultralágyra váltott át, amivel az első gyors körén a harmadik pozíciót kaparintotta meg, de a hátránya így is majdnem 0,5 másodperc volt Hamilton legjobb – lágy gumis – idejéhez képest. Egy körrel ezután a "Jégember" előrébb lépett egyet, de még mindig ott volt a több tizedes differencia.

A folytatásban már nem változtak az idők, így a sorrend. Hamilton toronymagasan a leggyorsabb volt, ráadásul a lágy gumikon, miközben Räikkönen ultralágyon volt kint. Bottas sem tudta tartani a tempót a másik Mercedesszel, és csak harmadik lett, közvetlen a két Red Bull, és Vettel előtt, aki mellőzte a nagyon gyors ultralágyas köröket. Közvetlen a top-csapatok mögött a leggyorsabb a Haas volt Magnussennel, ami megint egy erősebb hétvégét sejtethet az amerikaiak részéről.

A két Haas közé a 8. helyen Sainz a lágy gumikkal végzett. A TOP-10 Hülkenberg nevével ér véget. A két Toro Rosso ezúttal nem volt ott a legjobbak között. Gasly a 11., míg Hartley csak a 16. helyig jutott. Ugyanez igaz a McLarenekre is, ami csalódás, FP1 ide, vagy oda. Vandoorne egészen hátul fejezte be a délelőtti tréninget, de Alonso sem lehet túl elégedett a 12. helyével. A Williams vesszőfutása folytatódik – Stroll az utolsó, Szirotkin a 15. Az orosz ezúttal jóval gyorsabb volt a csapattársánál. Az első 10 versenyző közül Hamilton, Bottas, Sainz és Hülkenberg volt lágyon a leggyorsabb körén. A többiek mind utlralágy gumit használtak.