• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Hamilton nyerte a drámai Szingapúri Nagydíjat

Forma-1 Hírek - Hamilton nyerte a drámai Szingapúri Nagydíjat

Készült: 2017.szeptember.17 19:05 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Forma1 Hírek, Autós Hírek Forrás Motorsport.com

Forma-1 Hírek - Hamilton nyerte a drámai Szingapúri Nagydíjat
Lewis Hamilton egy újabb nagyon fontos győzelmet szerzett, ezúttal Szingapúrban, amit nagyban köszönhet a Ferrari és a Red Bull rajtbalesetének. Innen nehéz lesz az olaszoknak…
A verseny előtt pár órával egy igen komoly zivatar érkezett meg a pálya fölé. Sok helyen szabályosan állt a víz a szingapúri utcai aszfaltcsíkon, de nem sokkal azután, hogy elállt az eső, szinte azonnal felszáradt a pálya a magas páratartalom és hőmérséklet miatt. 45 perccel a rajt előtt megint leszakadt az ég, ami hol rákezdett, hol enyhébb volt. Még mielőtt megjött volna a zöld jelzés, hevesen esni kezdett.

A versenyzői felvonuláson ezúttal is remek volt a hangulat, amiről Ricciardo is gondoskodott. Az ausztrál elmondta, ha a holland csapattársa bármi butaságot is csinál a rajtnál, bízik benne, hogy nem őt, hanem inkább Vettelt üti ki az élről. Verstappen ennél azért óvatosabb versenyre számított, baleset nélkül: "Megpróbálok jól rajtolni. Ha továbbra is a második vagyok - nos, hosszú futam lesz. Türelmes leszek, de jó eredményt akarok elérni, miután volt pár balszerencsés futamom. Megérdemlünk egy jó eredményt."

A 10. jubileumi szingapúri verseny esős körülmények között vehette kezdetét. Az első hat pilóta köztes gumikon indult el, míg Hülkenberg, Alonso és Vandoorne például az esőgumikon vágott neki a távnak. Kvyat, Grosjean és Stroll volt még, akik a köztes abroncsokat választották.

További érdekesség, hogy a mezőnynek semmilyen tapasztalata nem volt ilyen körülmények között Szingapúrban, ami pláne megbolondította a show-t. Az FIA ezúttal elég tökös volt, és a mezőnyt egy felvezető kör után elengedte, álló rajttal! Tette ezt annak ellenére, hogy páran a nagy vízpermetre panaszkodtak.

A rajt enyhén szólva sem volt sima! Vettel gyengébben kapta el a rajtot, míg Räikkönen szenzációsan jött el. Verstappen a két Ferrari közé került, és miközben Vettel elkezdte ráterelni az autóját a hollandra, a Red Bull összeért a másik Ferrarival. Ennek pedig az lett a vége, hogy Max és Kimi azonnal kiesett. A Ferrari és a Red Bull menet közben nemcsak Vettelt találták el, hanem Alonsó McLaren-Hondáját is, aki pedig harmadikként fordult volna el az első kanyarban. A négyszeres világbajnok autója szintén megsérült, az első orrkúpját is elvesztette, és ő sem tudta folytatni a nagydíjat.

Hihetetlen, vagy sem, de ez megint egy olyan futam volt Verstappen neve mellett, amit nem a saját hibája miatt volt kénytelen feladni. Idén ez már a hetedik kiesése volt. A biztonsági autós fázis az 5. körig tartott. Ekkor így nézett ki a TOP-10 sorrendje: Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Pérez, Bottas, Palmer, Vandoorne, Ocon, Sainz, Magnussen.

Az újraindításkor Hamilton, Ricciardo, Bottas, Sainz, Kvyat, Stroll és Grosjean köztes gumikon volt kint, míg a többiek az esős abroncsokat választották. Palmer rögtön előzött egyet és ekkor már az 5. helyen állt a Renault-val. A brit kihasználta az esőgumikat a Mercedes ellen.

Alonso a 9. körben esett ki, noha a rajtnál az első kanyarban még harmadik volt. Szenzációsan jött el a startnál, de kiütötték őt, és a gépe bal oldala súlyos károkat szenvedett, így csoda, hogy eddig bírta.

Két körrel később Kvyat hibázott és a falnak csapódott. Az orosznak neme esett baja, és rögtön bocsánatot kért a Toro Rossótól. Emiatt ismét biztonsági autós fázis volt érvényben. És ahogy az várható volt, páran kihasználták az alkalmat és kereket cseréltek. Mindenki az átmeneti gumikra váltot át, akik kint voltak a bokszban. A második SC fázis alatt a TOP-10 sorrendje a következőképpen festett a kiállások után: Hamilton, Ricciardo, Bottas, Sainz, Hülkenberg, Pérez, Palmer, Stroll, Vandoorne, Massa.

A mezőny a 14. kör végén indulhatott ismét útjára a 61 körös futamon. Ekkor csak Hamilton és Bottas nem volt kereket cserélni a második SC-os fázisnál. Magnussen volt az első nagy „előző” az újraindításnál. A Haas versenyzője éles csatát vívott Massával. A Williams versenyzője többször összeért az amerikaiak gépével, de megúszták a dolgot. A dán ezzel azonban még mindig nem volt pontszerző.

Magnussen a 25. körben igazi FÉRFIKÉNT elsőként úgy döntött, hogy slick gumikra vált át. Kockáztatott, de nem volt miért nem megtennie ezt. A Haas ultra-lágyakat kapott egy lassabb kiállást követően. A bal elsőt nem tudták feltenni gyorsan. A Red Bull a 29. körben állt ki az ultra-lágy gumikért. Ricciardo kerekeit 2.4 másodperc alatt cserélték le. Bottas is ugyanabban a körben érkezett. A finn cseréje még gyorsabb volt a Mercedesnél: 2.3.

Hamilton a 30. körben ment be az élről, 2.5 másodpercig tartott a Mercedes cseréje. A 38. körben Ericsson szerencsétlen kiesése miatt hajtott be a pályára a biztonsági autó, már harmadik alkalommal.

A mezőnyt 26 perccel a leintés előtt engedték el újra. A sok incidens miatt ekkor már nem a körszámlálót mutatták, hanem a perceket, hiszen 2 óra az időlimit a Forma-1-ben. 13 perc volt hátra, amikor Hülkenberg is feladta. A Renault technikai okok miatt volt kénytelen idő előtt kiállni. 3 perccel később Magnussen káromkodott, amiért ki kellett állni az MGU-K meghibásodása végett.

A versenyt végül Hamilton nyerte meg a Mercedesszel, ezzel nagyon fontos pontokat gyűjtvén, főleg azok után, hogy a fő riválisa még csak célba sem ért. Másodikként Ricciardót intették le, aki idén már sokadszorra használta ki a lepattanót. A dobogó harmadik fokát pedig Bottas szerezte meg a másik Mercedesszel.

A legjobb ötben zárt még Sainz a Toro Rossóval, akinek ez a negyedik hely felérhet egy győzelemmel is. A spanyol mögött Pérez sem lehet boldogtalan, aki ugyancsak sok egységet szerzett a csapatának. A Force India után Palmer nevét találjuk. A Renault brit pilótája az első pontjait húzta be 2017-ben, de az ülését már „eladták” 2018-ra, amit a fentebb említett Sainz kap meg.

Pontszerzőként ért még célba Vadoorne a McLarennel, Stroll a Williamsszel, Grosjean a Haas színeiben, és Ocon a másik Force Indiával. Hamilton pályafutása 60. győzelme volt ez, amivel egy újabb remek jubileumot ünnepelhet. Szingapúrban pedig a harmadik ilyen sikere volt.

Képek forrása: Motorsport.com

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016