Forma-1 Hírek - Majdnem 16 versenytávot teljesített a Mercedes a teszteken

Készült: 2018.március.13 09:11 Készítette: Lipták Melinda Írta: Franco Nugnes Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Majdnem 16 versenytávot teljesített a Mercedes a teszteken
A két barcelonai teszthét statisztikáiból úgy tűnik, idén is a Mercedes lehet a forma-1-es mezőny legmegbízhatóbb autója, ugyanis ők futották a legtöbb kilométert a tesztek során. Mögöttük a Ferrari jön, a 3. már komolyabb meglepetés.
Ha most átlagolni akarnánk, akkor az jönne ki a megtett körök és teljesített kilométerek számából, hogy a Mercedes minden egyes nap majdnem két versenytávnyi kilométert tett meg, míg a McLaren eggyel is hadilábon állt. Ez a napi majdnem két versenytávnyi tesztmennyiség a Mercedesnél annak fényében még inkább megsüvegelendő, hogy az első héten a havas-jeges-fagyos idő miatt alig-alig tudtak és volt értelme kihajtani a Circuit de Catalunya újraaszfaltozott pályájára.

De térjünk vissza az F1-es számokhoz: a Mercedes a nyolc tesztnap során nem kevesebb, mint 1040 kört tett meg Montmelóban, amit ha kilométerre akarnánk átváltani, már az ötezret nyaldossák vele, ugyanis ez 4841 kilométert jelent. Ebből az 1040 körből Lewis Hamilton és Valtteri Bottas 201-et csak a legutolsó napon, azaz most pénteken tett hozzá. A tíz istálló nem mindig a leggyorsabb körökre ment rá, ha már a Mercedesről beszélünk, a vb-címvédő és finn csapattársa az utolsó napon például a hólyagosodásra igyekezett megoldást találni csapata segítségével a keményebb gumikeverékeknél.

A Ferrari nem érte el a két hét alatt az ezer körös álomhatárt, ettől függetlenül nem teljesített rosszul az olasz csapat Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel. Több problémája akadt Maurizio Arrivabenééknek a "humán erőforrásokkal", Räikkönen ugyanis például szerdán érezte rosszul magát. Ha versenytávokra akarnánk átváltani a Ferrari munkáját, az olaszok 14-nél állnának meg, ami szintén nem egy rossz jel a stabilitást illetően. A megbízhatóság ráadásul úgy néz ki, úgy is megvan, hogy az SF71H-ban a Halo 13 kilóját kompenzálni kellett valahogy, emiatt pedig rengeteg, az eddigieknél jóval könnyebb alkatrészt találunk az autóban.

A Mercedes és a Ferrari mögött a kilométertáblázat harmadik helyén egy talán némileg váratlan nevet találunk, méghozzá a Toro Rossót, amely a Hondával egészen konzisztensen tudta róni a köröket a Circuit de Catalunyán. Bár a japánok már tavaly, a McLaren motorszállítójaként is egy egész jó megbízhatósági hatásfokot tudtak elérni, jó látni, hogy ebben sikerült még tovább javulniuk, ráadásul úgy néz ki, a Honda-erőforrások teljesítménye is jelentősen növekedett.

Az olasz-japán koprodukció összesen 12 versenytávot teljesített, ezzel pedig mennyiségileg lenyomta a Williamst és a Renault-t is. Na meg a McLarent, amely a megtett kilométereket tekintve megint csak a mezőny legvégén kullog, egy százassal elmaradva még az előtte álló Haastól is... Van, ami (egyelőre) nem változik.