Forma-1 Hírek - Hamilton nyerte az ultra-drámai Azeri Nagydíjat, a Red Bull egymást ütötte ki

Készült: 2018.május.08 07:50 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Hamilton nyerte az ultra-drámai Azeri Nagydíjat, a Red Bull egymást ütötte ki
Lewis Hamilton egy egészen hihetetlen versenyt nyert meg Bakuban, miközben Valtteri Bottas egy biztosnak tűnt győzelmet bukott el, és a két Red Bull kiütötte egymást.
A versenyzők a szabadedzésekhez, és az időmérőhöz hasonlóan száraz körülmények között állhattak fel a rajtrácsra, immáron harmadik alkalommal Bakuban, hiszen az azeri helyszín 2016 óta tagja a Forma-1 naptárjának.

Az élről Vettel várhatta a startot a Ferrarival, közvetlen a két Mercedes (Hamilton, Bottas), és a két Red Bull (Ricciardo, Verstappen) előtt, míg Räikkönen az elrontott Q3-as körével csak a hatodik kockára állhatott fel, ráadásul ultralágyon, mivel a Q2-ben kockásra fékezte a szuperlágy garnitúrát, így a hétvége leglágyabb keverékével kellett bejutnia az utolsó etapba. A középcsapatok közül a Force India volt leginkább a tűz közelében Ocon 7., és Pérez 8. helyével, majd jött Sainz a Renault-val, és a feltámadt Williamsek.

A versenyzők 17°C-os levegő, és 27°C-os pályahőmérséklet mellett vághattak neki az 51 körös távnak, miközben a szél több, mint 31 km/órával fújt. Az egykori F1-es pilóta, Johnny Herbert a Sky televíziónak úgy fogalmazott, soha nem járt ilyen szeles versenyen a Forma-1-ben, mint a bakui.

Baku mondhatni hozta a kötelezőt, és rögtön több balesetet is láthattunk, kezdve Räikkönen, valamint Ocon incidensével. Egyszerűen a Ferrari, és a Force India nem fért el egymás mellett a 3-as kanyarban. Esteban nem tudta folytatni, míg a Ferrari megsérült. A másik kieső Szirotkin volt a Williamsszel. Számukra még egy körig sem tartott a nagydíj. Alonso sem úszta meg, aki jobb első és hátsó defektet kapott a McLarennel. A spanyol nagyon dühös volt az oroszra, aki szerinte becsukta az ajtót előtte a Williamsszel. Az incidensek miatt a biztonsági autónak is be kellett hajtania a pályára. Räikkönen ezt kihasználván megkapta a lágy gumikat, valamint kicserélték a sérült első szárnyat. Alonso szintén kiállt, és az új lágy gumik mellett ő is kapott egy másik orrkúpot. Az autó padlólemeze is sérült a defektes behajtás miatt, így a világbajnok azonnal komoly hátrányba került.

A biztonsági autós fázis ideje alatt a TOP-10 állása: Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Leclerc. A visszajátszásokból kiderült, hogy Szirotkin csak egyszer hibázott, amikor elmérte a féktávot, és megtolta Pérezt, aki ezzel ráesett Räikkönenre. A következő jelentben már Hülkenberg terelése miatt ért össze a McLarennel. Az újonc nem tudott mit tenni. A mezőnyt a 6. körben engedték el újra. Az újraindításkor Verstappen mutatott be egy nagyon agresszív előzést a csapattársa ellen, akit Sainz is megelőzött. Ekkor a Red Bull holland versenyzője, aki sokat kockáztatott, a negyedik helyen állt, közvetlen Sainz, és Ricciardo előtt.

A 7. kör legelején Sainz, és Verstappen feszült egymásnak. A két egykori toro rossós csapattárs ádáz csatát vívott a negyedik helyért. Centik választották el a két pilótát, miközben a Renault próbálta kihasználni az ultralágyas gumielőnyét. A 8. kör legelején Sainz megint bement Verstappen mellé, de Max kivédekezte a társát.

Ez volt az a pillanat, amikor újra lehetett használni a DRS-t, ami nem volt túl jó hír a Red Bull számára. Ennek rendje, és módja szerint Sainz elment Verstappen mellett a 9. kör elején, akárcsak Hülkenberg, szintén ultralágyon. Ekkora volt a különbség a szuperlágy, és az ultralágy között. Max ezzel együtt töltési problémákkal is küszködött. A 10. körben a célegyenesben Hülkenberg egyszerűen kikerülte Verstappent. Ezzel a két Red Bull visszaesett a 6., és 7. helyre.

A 11. körben jött az újabb „dráma”. Hülkenberg féktávon megingott, és a falnak verte a gépet. A bal hátsó felfüggesztést verte oda, ami súlyos károkat szenvedett, és kiesett. ------------ A 12. körben Ricciardo esett rá Verstappen, akik enyhén szólva sem kímélték egymást. A Red Bullnál oda sem akartak nézni… A holland, és az ausztrál még össze is értek egymással. Az első kanyarban ment neki egymásnak a két autó. Rendkívül közel voltak ahhoz, hogy kiessenek. Verstappen volt a belső íven, és ő csúszott rá a csapattársára. A 13. körben így nézett ki a TOP-10 sorrendje: Vettel, Hamilton, Bottas, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Leclerc, Stroll, Räikkönen, Grosjean.

Sainz a 16. körben cserélte le az ultralágy abroncsait. A spanyol lágy gumikat kapott. Ekkor Leclerc a Sauberrel a 6. helyen állt. A kiállás után a 13. helyre ment vissza az egyetlen állva maradt Renault. A 17. körben Räikkönen előzött egyet. A finn „Jégember” Leclerc mellett ment el, és ugrott fel a 6. helyre, ahonnan rajtolt. A 21. körben Pérez egészen simán ment el Stroll mellett a 8. helyért. A Williamsnek esélye sem volt, és az első kanyarban még csúnyán is fékezte a bal elsőt a kanadai.

Miután Hamilton a 22. körben drasztikus módon elfékezte magát a szenvedő szuperlágyon, kiállt a bokszba a lágyakért. A Mercedes precíz, és gyors kiállást abszolvált. A harmadik helyre ment vissza. A 27. körben jött az újabb Verstappen-Ricciardo csata. Az ausztrál bement a társa mellé, de a holland megint rendkívül erőszakos volt, és ha centiken is múlott, visszaelőzte a riválisát.

Vettel a 30. körben állt ki a friss gumikért. A Ferrari lágy gumikat adott a versenyzőjének. Ekkor 9 másodperccel volt mögötte Bottas. A 35. körben Ricciardo egy sikeres manővert mutatott be Verstappen ellen. A holland itt már nem tudott mit tenni. A 38. körben Ricciardo állt ki először a Red Bullnál. Ultralágy tappancsokat kapott a tapasztalt pilóta. Verstappen egy körrel később kapta meg a hétvége leglágyabb keverékét. Ez egyúttal egy elévágást jelentett számára, mivel megelőzte Ricciardót, és újra a holland volt a negyedik.

A 40. körben jött az igazi DRÁMA! Ricciardo az egyenesben egyszerűen belement hátulról Verstappenbe. Mindketten kiestek, és „roncsként” megálltak a pályán. Mindez a célegyenes végén történt, féktávon. Mindketten benne voltak… A biztonsági autó újra behajtott a pályára. Verstappen bemozgott, irányt váltott, de a szabályok ellen nem vétett, mivel adott egy autónyi helyet Ricciardónak. Ez inkább versenybaleset volt, a két pilóta hibája, hiszen a csapattársak között ez pláne nem történhet meg. A kérdés az, hogy Max előbb lépett rá a fékre, mint korábban, és ha igen, mennyivel...

A biztonsági autós fázist Bottas használta ki a legjobban, aki így az élre tudott állni. A TOP-10 így nézett ki az utolsó etap előtt: Bottas, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Grosjean, Sainz, Leclerc, Stroll, Alonso.

A 43. körben, még a biztonsági autós fázis alatt Grosjean a falnak csapódott. A 6. helyről esett ki a francia, aki rettentő dühös volt. Újabb nagy lehetőséget dobott el ezzel a Haas. Romain amatőr hibát vétett, amikor gumimelegítés közben hibázott. Mindez erősen Bottas malmára hajtotta a vizet, hiszen tovább maradt bent a biztonsági autó az összetört Haas miatt.

A versenyt csak négy körrel a leintés előtt indították újra. Az első kanyarban Vettel csúnyán elfékezte magát, és ezzel a negyedik helyre esett vissza. Bottas maradt az élen Hamilton, és Räikkönen előtt. 3 kör volt hátra, és jött az újabb NAGY DRÁMA! Hihetetlen... Bottas jobb hátsó defektet kapott, aki ezzel mindent elvesztett. Az újabb drámát így Bottas nyerte meg, aki remekül használta ki a káoszt, és egyúttal szerencséje is volt, hogy csak pár körig kellett megvédenie az első helyét, amivel egyértelműen bejelentkezett a címre.

Vettel csak negyedikként ért célba, aki ezzel egy biztosnak tűnt győzelmet bukott el. Kicsit hasonló volt a helyzet, mint Kínában, ahol ugyancsak a biztonsági autó kavarta meg a paklit. Akkor Sebastian, és Valtteri is komoly esély előtt állt, de nem volt szerencséjük.

A brit világbajnok ezzel megszerezte az idei első győzelmét Räikkönen, és Pérez előtt. Ezzel a Force India dobogóra állhatott. Kicsit olyan volt ez, mint tavaly Stroll esetében a Williamsszel. Vettel, aki elfékezte az abroncsait, csak negyedik lett. A legjobb ötben találta magát még Sainz a Renault-val, majd jön Leclerc, aki élete első pontjait húzta be az F1-ben a Sauberrel. Óriási eredmény a monacóitól, és a csapattól.

Alonso a 7., Stroll a 8., Vandoorne a 9., míg Hartley a 10. a Toro Rossóval. A sors furcsa fintora, hogy pár körrel a leintés előtt Hamilton le akarta intetni a futamot a nem biztonságos pályarész (Grosjean balesete) miatt, de akkor még közel sem volt olyan jó helyen. Végül nyert...