Autós Hírek - Az Audi prologue Avant show-modell

Készült: 2015.március.02 19:41 Készítette: Super User Kategória: Autós Friss hírek, Autós Hírek

Autós Hírek - Az Audi prologue Avant show-modell
Dinamikus és elegáns formavilág a legújabb high-end technikákkal: a megnyújtott tetejű Audi prologue Avant show-modell a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Az új tanulmány a négykarikás márka jövőjébe enged bepillantást, mégpedig azon az újszerű és érzelmekben gazdag formai nyelvezeten keresztül, amelyet az Audi prologue kupétanulmánnyal fogalmaztak meg az Audi dizájnerei.
Pillantás a jövőbe
2014 novemberében mutatta be az Audi a Los Angeles-i autószalonon Audi prologue tanulmánymodelljét, amely a négykarikás márka jövőbeni formavilágába kínált betekintést. A prémiumgyártó mindössze négy hónappal később, ezúttal a Genfi Autószalonon tárja a nagyközönség elé e látványos koncepciómodell újabb változatát. Az Audi prologue Avant a színvonalas dinamika, forma és funkció tökéletes ötvözete. Iránymutató karosszéria-koncepciója egyértelműen a luxuskategóriába pozícionálja az 5,11 méter hosszú és 1,97 méter széles, ötajtós modellt, amelyet emellett határozott sportosság és magas fokú variálhatóság jellemez. Kívül és belül egyaránt jól érzékelhető fejlett technikája: a vezető és három utasa luxusszínvonalú utastérben foglalhat helyet, s a korszerű infotainment-architektúra és connect-technikák révén fejlett digitális hálózatok előnyeit élvezhetik.

Az architektúra és a kezelés egysége
Az igényes luxus jellemezte utasteret a sötét színek uralják. A show-modell e téren is egészen újszerű élménnyel szolgál: az egyenes vonalak által meghatározott architektúra szerves egységet alkot a kijelző- és kezelési koncepcióval. A műszerfal folytonos felületét valójában három érintőképernyő alkotja. A vezető és három utasa emellett két további, szerves fénykibocsátó diódákkal (OLED) működő képernyőn is kommunikálhat egymással. Az extrém vékony, kivehető hátsó OLED-monitorok – az új Audi Q7 Audi tablet technikájának továbbfejlesztéseként – kívánság szerint információkkal szolgálnak, vagy éppen szórakoztatják az utasokat.
Autós Hírek - Az Audi prologue Avant show-modell
Szériaközeli technika
Az Audi prologue Avant a sorozatgyártáshoz már igen közeli technikákat tartalmaz. Hajtásáról az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető (plug-in) hibrid rendszere gondoskodik, amely még erősebb változatában jelenik meg a show-modellben. A 3.0 TDI-erőforrás és az elektromos motor 335 kW (455 LE) együttes rendszerteljesítménye álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsítja fel a tanulmánymodellt 100 kilométer/órás tempóra A tisztán elektromos hatótáv az 54 kilométert is elérheti. A futómű az adaptive air suspension légrugózást és a dinamikus négykerék-kormányzást is tartalmazza, a komfort, a sportosság, a pontos irányíthatóság és a menetstabilitás immár új szintet képviselő együttesével szolgálva.

Pillantás a jövőbe – Az Audi prologue Avant
Progresszív elegancia, nagyfokú variálhatóság és high-end technikák 5,11 méteren: a megnyújtott tetejű Audi prologue Avant show-modell a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Az új tanulmány a négykarikás márka jövőjébe enged bepillantást, mégpedig azon az újszerű és érzelmekben gazdag formai nyelvezeten keresztül, amelyet először az Audi prologue kupétanulmánnyal fogalmaztak meg az Audi dizájnerei.

„Genfi show-modellünkkel újonnan és dinamikusan megnyújtva jelenik meg az Audi prologue formai nyelvezete, mégpedig a nagyfokú variálhatóság koncepciójával kiegészülve” – mutatott rá Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az Audi prologue Avant progresszív, intenzív érzelmeket ébreszt és sokoldalú, pontosan érzékeltetve az Audi műszaki tudását és minőségi igényeit.”

A négykarikás márka alapkoncepciójának meghatározó elemei a sportosság, a könnyűszerkezetes építés és a quattro állandó összkerékhajtás. Az Audi prologue Avant újszerű formában jeleníti meg e progresszív technikát. E nagyméretű, ötajtós modell hosszú tetejével és már-már extrém hegyes szögben megdöntött D-oszlopával kifejezetten erőteljes és atletikus, egyben lágy és elegáns hatást kelt. Formavilága az Audi dizájn quattro-génjeit emeli ki.
A show-modell utasterében is innovatív megoldásokkal fogad, amelynek architektúrája újszerű egységet alkot kijelző- és kezelési koncepciójával. A vezető és utasai digitális kapcsolatban is állhatnak egymással. A műszerfal folytonos felületét valójában három érintőképernyő alkotja, s a kezelés, valamint a vezető és az első utas, illetve a hátul helyet foglalók közötti kommunikáció túlnyomó része szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light Emitting Diodes; OLED) működő képernyőkön keresztül zajlik.

Az Audi prologue Avant hajtásrendszerét az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technikája adja, amely még erősebb változatában jelenik meg a show-modellben. A 3.0 TDI-erőforrás és az elektromos motor 335 kW (455 LE) együttes rendszerteljesítménye és 750 newtonméter rendszer-forgatónyomatéka álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsítja fel a tanulmánymodellt 100 kilométer/órás tempóra. A hátsó kerekeket akár öt fokban is elfordító dinamikus négykerék-kormányzás nagyban hozzájárul a pontos irányíthatósági tulajdonságokhoz és a magas fokú menetstabilitáshoz.

Audi prologue Avant – a koncepció
„Az Audi prologue modellünkkel, amely új formai nyelvezetünk alapvető megfogalmazója, egyértelműen újszerű esztétikumot teremtettünk. Most egy lépéssel tovább haladva olyan koncepciót mutatunk be, amely a vonzó megjelenés, illetve a kiváló dinamika és funkcionalitás látványos és vonzó ötvözete” – írta le Marc Lichte az Audi prologue Avant karakterét. „E progresszív karakterű karosszériaforma még határozottabban érzékelteti műszaki tudásunkat és pontosan azon értékeket képviseli, amelyek egyedülállóvá avatják márkánkat: sportosság, igényesség és progresszivitás.”
Az új show-modell atletikus felépítésével, feszes felületeivel és határozott éleivel mindjárt az első pillantásra vérbeli Audiként azonosítható. Az Audi prologue Avant a merőben újszerű formai és térkoncepciók hagyományait felelevenítve, az 1982-es „Ős-Avant” alapgondolatát fogalmazza meg újra. Az Audi prologue Avant külső méreteiben – hosszúsága 5,11, tengelytávja 3,04, szélessége 1,97, míg magassága 1,40 méter – nagyobb, mint a kétajtós Audi prologue Coupé, s koncepcióját négy egyes ülése, valamint négy ajtaja és nagyméretű csomagtérajtaja teszi teljessé.
Autós Hírek - Az Audi prologue Avant show-modell
Széles és lapos – az orrkialakítás
A show-modell alacsony elejét a karosszériába harmonikusan simuló Singleframe hűtőrács határozza meg, amely jóval szélesebb és mélyebben helyezkedik el, mint a jelenlegi sorozatgyártású modelleken. Szálcsiszolt felületű alumínium keresztirányú lamellái az ismert e-tron stílus új változatát megfogalmazva zártabb vizuális összhatást eredményeznek. A hűtőrács szélei felé haladva enyhén visszahajlanak és elágaznak.

Fényszórói szintén a show-modell alapvető karakterét sugározzák – könnyedség, dinamika és elegancia. Széles és karcsú ékalakzatként csúcsaikkal a Singleframe hűtőrács fölé nyúlnak. A nagyfelbontású Matrix Laser rendszerrel működnek, amely az Audi legújabb világítástechnikai fejlesztéseként új lehetőségeket nyit a fényszórók, illetve azok formatervezése terén. A fénykévét is apró pixelek sokasága alkotja, szinte végtelen variációs lehetőséget kínálva a fényeloszlás változtatására.
A markáns légbeömlő nyílások felső és külső szegélyét fénycsövek emelik ki és a nappali menetfénnyel közösen újszerű világítási képet kölcsönöznek az Audi prologue Avant számára.

Erőteljes vonalak – az oldalnézet
Hosszú motortér és korán ereszkedő tetővonal, amely végül extrém hegyes szögben megdöntött D-oszlopban simul a far formáiba – a show-modell oldalnézete kétségkívül kimondottan atletikus benyomást kelt. Arányai tökéletesen kiegyensúlyozottak, egyforma mértékben hangsúlyozzák az első és a hátsó kerekeket, ami szintén a quattro-gének jellemzője.
A kerekek feletti széles, kidomborodó vállak („blister”) motívumát a nyolcvanas évek „Ős-quattro” modelljei ihlették. Ez esetben azonban nem hangsúlyos és különálló „utólag rászerelt” formaként, hanem harmonikusan a karosszériatörzsbe simulva jelennek meg. E vállak enyhe lendületet is kapnak a kerekek felett. Az elsők a motorházfedél peremének vonalát folytatják, amely így még hosszabbnak hat. Az ugyancsak igen hosszú hátsó ajtók a show-modell luxuskarakterét emelik ki.
Az erőteljesen kidomborodó kerékjáratokat széles szegély övezi, vizuálisan csökkentve a sárvédők „fémtömegét”. Alattuk tekintélyes méretű, 285/30 jelzésű gumiabroncsokkal szerelt 22 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák forognak. Az öt, végükön erőteljes letöréssel kiformált, szögletes küllő jellemezte könnyűfém keréktárcsák a mai „Rotor” dizájn továbbfejlesztései.

Az 5,11 méter hosszú Audi prologue Avant minden részletében az Audi technikáinak progresszív szépségét hangsúlyozza. A sötét tónusú Fusionkék fényezés kifinomult eleganciát kölcsönöz számára, a külső visszapillantó tükrök házai valóságos kis alumíniumszobrok, az ajtónyitás érzékelői pedig diszkréten az oldalablakok alsó szegélyébe integráltan kaptak helyet. Amint a vezető megérinti a megvilágított felületeket, az elektromos motorok kireteszelik az egyébként kilincs nélkül kialakított ajtókat.
Az oldalablakokat polírozott matt alumínium szegély övezi. A show-modell bal hátsó sárvédője rejti az elektromos töltőcsatlakozót, míg a jobb oldali a gázolajtartály betöltőnyílását. Az utastérben található gomb megnyomására a két fedél elektromosan nyílik fel és süllyed a karosszériába.
Autós Hírek - Az Audi prologue Avant show-modell
Dinamikus – a hátulnézet
A lágy ívű, oldalain erősen keskenyedő hátulja a show-modell egyik legvonzóbb nézete. Erősen megdöntött D-oszlopai elegánsan simulnak a hátsó vállövbe, amely a csomagtérajtó peremeként a teljes fart körülöleli. Az autó hátulja a jachtokat idézve a menetirány felé dől, már álló helyzetben is lendületesen előremutató dinamikát sugározva.
A hátsó világítás hasonlóképpen teljes szélességben fut körbe, így kötve össze a LED-technikájú hátsó lámpatesteket. Anyaguk háromdimenziós üveg, amely szoborszerűen plasztikus hatást kelt, s alattuk hullámalakzatban jelennek meg a hátsó fények. Mélyen a lámpatestek belsejében működnek a féklámpák, amelyek fénye bekapcsoláskor mintha a szemlélő felé közeledne. A különböző síkok tervezői alkalmazása és a két-, illetve háromdimenziós hatások közötti váltások egészen újszerű dinamikával ruházzák fel a hátsó lámpákat.
A küszöbök logikus folytatásaként alulról sportos lökhárító teszi teljessé a far formavilágát, ék alakú kivágásaiban mindkét oldalon keskeny és vízszintesen osztott nyílásokat tartalmazva. A felsőkön a dízelmotor kipufogógázai lépnek ki, míg az alsók sajátos bordáikkal a Singleframe hűtőrácsot idézik, ily módon is utalva a show-modell e-tron koncepciójára: ugyanazon autóban belsőégésű és elektromos motor is működik.

Élmények elegáns tere – az utastér
Az Audi prologue Avant tágas utastere egy luxusszínvonalú „lounge” hangulatát árasztja. Az atletikusan feszes, egyben nyugodt ritmusú vonalak tágas térérzetet, könnyed és pihentető hangulatot teremtenek. A hosszú, áttört középkonzol éppúgy lebegő hatást kelt, mint az első ülések, amelyek sínjei a középső alagúton és a küszöbökön futnak.

A műszerfal megszakítás nélkül húzódik végig, ezzel is hangsúlyozva az utastér szélességét, miközben két síkon ereszkedik a vezető és az első utas felé. A felső sík egyfajta tető módjára nyúlik az Audi virtual cockpit future felülete és a légbefúvó nyílások széles sávja fölé, egyben az úgynevezett wrap-around ív része is, amely közös egységbe foglalja az utas- és a csomagteret.
A két hátsó utas szintén egyes üléseken foglalhat helyet és bőséges térkínálatot élvezhet. Az utastér minden részlete a színvonalas dizájn és az Audi kompromisszumot nem tűrő igényességének bizonyítéka. A légbefúvó nyílások sávjának burkolata a légkondicionáló berendezés működésekor automatikusan lesüllyed. A 8-fokozatú tiptronic sebességváltó új tervezésű, tisztán elektronikus (shift-by-wire) váltókarja harmonikusan simul a középkonzol formáiba.
Autós Hírek - Az Audi prologue Avant show-modell

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016